Dunia Fantasi Saya

Dunia Fantasi Saya

TEKAN SINI

Followers

About Me

My photo
hallo there, i'm finiy and this is my official blog. i love writing. thats the reason why i do this blog and i also love to share my stories with my friends.so enjoy when you read this blog dear :)

mY true Love

mY true Love
IBUNDA NOOR AISAH
"Mother is an undying love, A love beyond compare, the one you take your troubles to, she is the one who really cares. Mother you are all of this and more, I love you very much"

gadis-2 ku sayangg

gadis-2 ku sayangg
ONE3RD SIBLINGss
"sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan. tanpa persahabatan percintaan akan berakhir.tetapi tanpa percintaan sahabat boleh kekal. oleh itu hargailah persahabatan yang terjalin.

mY little brO

mY little brO
ini satu-2 nya adik kandung aku yang lahir dari satu perut ibu yang sama . MOHD SAHRIL AZLI. iloveyou more then you love me sayangg. saya akan selalu ada untuk awak <3. rajin-2 la follow blog dia - CLICK HIS PHOTO !
Powered by Blogger.

Monday, 16 April 2012

Masihkah adanya sayang ..

Seminggu berlalu, macam tak percaya yang aku bukan lagi bergelar kekasihnya.
kuatkanlah semangat aku Ya Allah.. 
Aku ta boleh macam ni, aku ta boleh patah semangat. aku kene kuat.
InsyaAllah.. kalau ada jodoh tak kemana. 
Aku kena kenal siapa diri aku dulu, sebelom aku kenal orang lain.
betul , hati tak boleh nak tipu, perasaan sayang aku kat dia terlampau kuat.
Sehingga kan aku masih ta boleh nak terima kenyataan ni. 
Berat sungguh dugaan yang aku kena lalui ini. 
hurmm, menjadi tnda tanya bagi aku, masih adekah lagi perasaan sayangnya terhadap aku?
Masihkan aku diperlukan lagi dalam hidup dia. mungkin sekarang tidak.!
tapi masa akan datang, adakah aku akan kembali menjadi kekasihnya seperti biasa.
aku ta tahu jawapan tu, apa yang harus aku buat.
sampai bila aku harus menunggu. 

tapi sampai bila-2 aku akan ingat pesan dan kata-2 nya.

: finiy, kalau ade jodoh , i sendiri yang akan datang dan cari you. 

sangat bermakna kata2 dia bagi aku. Haziq saya akan tunggu awak.
Insyaallah, kalau ada jodoh kita akan kembali seperti biasa. mungkin waktu tu akan tiba.
dan mungkin waktu tu bukan milik kita. 
Aku hanya mampu berdoa. semoga KAU perkenankan doa hambamu ini. 
InsyaAllah. amin


Allah tengah uji aku. aku kena bersabar. 
Tuhan takan timpakan ujian terhadap hambanyadengan ujian 
yang hambanya tak boleh nak pikul.
InsyaAllah aku boleh.Amin 

Wednesday, 11 April 2012

Penantian kini Berakhir

Ya, Allah.. begitu berat dugaan yang kau berikan ini.
semua ini telah tertulis bahawa aku bukan milikknya.
penantian yang aku tunggu akhirnya terjawab hari ini.
aku bukan girlfriend Abdul Haziq lagi. !
berat untuk aku terima. betapa aku sayangkan dia, dia tetap dengan keputusan 
untuk tinggalkan aku. sedih sehingga tidak mmpu lagi untuk menagis
apa yang aku mampu, hnya berdoa semoga dia tetap mengingati aku
tak terniat aku akan melupakannya setelah dia pergi meninggalkan ku
apa yang pasti, peluang sentiasa terbuka kepadanya.
aku sentiasa menunggu nya Ya Allah.
berikanlah aku kekuatan untuk semua itu.
Haziq, saya tetap tunggu awak. 
saya tetap tunggu awak selagi saya mampu, saya takan lupakan awak haziq.
Tidak akan. itu janji saya . 

Sunday, 8 April 2012

terlampau berat dugaan ini .

enam hari dah berlalu, tapi aku tetap tak boleh nak dapatkan dia semula.
Ya, Allah beratnya dugaan yang kau berikan terhadapku . 
betapa susahnya, untuk berjuang untuk dapatkan dia semula.
apabila dia berkata " kita hold kan dulu relation nih, i dah tak ade rase sayang tu, i tak rasa ape-2 "
Ya, Allah luluh hati aku ni. tak bermakna aku kena putus asa. 
berusahalah finiy, berusaha lah. 
sesuatu yang terjadi mesti ade jalan pnyelesaian.
aku tak boleh bohong hati aku, aku perlukan dia, aku sayangkan dia.
shafini, kau kene kuat, ikhlas untuk berusaha finiy, 
kalau betol kau mhukan dia semula, kau kne berusaha, bukan mengalah.
kuatkan semangat kau finiy. kau mmpu, 
haziq saya terlmpau sayangkan awak. saya tak mmpu macam ni. 
tolonglah saya, tlonglah percayakan saya. 

Wednesday, 4 April 2012

Tuhan tolong lembutkan hati dia :)

baru aku sedar ape yang aku buat ni semua salah
baru aku sedar , apa yang dia rasa bila aku buat perkara yang sama seperti dia buat sekarang
semua tu berlaku sekejap jer
mampu ke aku berubah ? 
mampu ker aku pikir perasaan dia?
salah aku jugak, sebab abaikan dia, dia jauh kat sane
dia hanya ada aku, sebagai seorang GF dia. 
tapi apa yang aku buat untuk buktikan yang aku ni gf dia??
finiy tolonglah dia, kau sepatutnya ada bila dia perlukan engkau.
kau sepatutnya gembirakan dia bila dia letih selepas bekerja.
bukan tinggalkan dia sunyi sorang-2.
sekarang, bila dia dah kenal dengan someone . baru kau nak rasa tu semua
baru kau nak sedar yang dia tu hak kau.
finiy, semua tu da terlambat finiy. 
hargailah dia. please lah finiy, dia bukan orang lain. dia TEMAN LELAKI KAU !
berubah sebelum kehilangan dia. 

# kepada sesiapa yang membaca, hargailah seseorang tu,
 saya bercerita setelah apa yang berlaku ke atas diri saya.

+ dikesempatan ini, saya nak mentionkan bahawa 1 APRIL 2012 genap  
relation kami sebagai pasangan kekasih selama 4 tahun. 
tolong doakan hubungan kami kawan-2 +

- baru saya tahu , betapa pentingnya menghargai seseorang ketika dia masih bersama kita
.sebelum dia pergi tinggalkan kita,  -

# kekasih saya, ABDUL HAZIQ BIN YUSUF #



+ saya sayang si Dia +


+ pic atas ni, masa celebrate anniversry couple  yg ke 2 tahun 9 bulan.
 sekarang dah 4 tahun. 2 tahun pic ni bertahan. Alhamdulillah +